Pedagogische coaching op maat

Socio-emotionele ontwikkeling : 

- werken aan een positief zelfbeeld , zelfvertrouwen ( " Ik kan het ! " ) , empathisch vermogen , rekening houden met anderen, omgaan met frustratie (ruzie, omgaan met grenzen , verlies , enz... ) 

Taalontwikkeling : 

-verwerven van woordenschat en het uitbreiden van het auditief geheugen opdat het kind mondiger wordt en zich beter kan uitdrukken. Kinderen die zich verbaal moeilijk kunnen uiten, zijn vaak gefrustreerd , trekken zich terug in hun eigen leefwereld ( introvert ) of reageren met slaan ( agressie) .

Taalontwikkeling start reeds voor de geboorte! Oogcontact, mimiek en geluidjes nabootsen bij ( jonge ) baby's leggen de basis voor de latere taalontwikkeling en het welbevinden van het kind ( veilige hechting, geborgenheid). 

Algemene ontwikkeling : 

- schoolse vaardigheden ( taal- rekenen- probleemoplossend vermogen , taakspanning , initiatief name, verantwoordelijkheidszin, studieplanning en andere executieve functies )

- zelfsturing en zelfredzaamheid

- zindelijkheid, eetgewoonten, slaap(rituelen )